دوربین مداربسته چیست؟

سه شنبه 30 شهريور 1400
15:20
bahador

Closed circuit TV که در بین افراد فعال در این زمینه، به اصطلاح CCTV نامیده می‌شود، به معنای تلویزیون مدار بسته است و از دوربین مداربسته، دستگاه مرکزی (DVR) و مانیتور تشکیل شده است. دوربین مداربسته وظیفه‌ی دریافت تصاویر را در شعاع دید خود دارد و بر بستر کابل کواکسیال (آنتن) به دستگاه مرکزی یا دی وی آر ارسال، پردازش و ذخیره می‌شود.

در ابتدا دوربین مداربسته خیلی کم و فقط در موارد خاص از قبیل خزانه‌ی کل، موزه‌ها، کاخ‌ها و مراکز اطلاعاتی مهم استفاده می‌شد، اما پس از گسترش تولیدات لوازم امنیتی و ایمنی، این بازار فضای خاصی را برای مخاطبین خود ایجاد کرد و در حال حاضر، در بانک‌ها، مدارس، مراکز درمانی، دانشگاه‌ها،‌ کارخانجات تولیدی و مراکز صنعتی استفاده می‌شود.
یکی از مهم‌ترین استفاده‌ها‌ از دوربین مداربسته، نصب آن در خیابان‌ها، راه‌ها و جاده‌ها بود که ترافیک به‌صورت بهینه‌تری نسبت به قبل کنترل شد.
دوربین مداربسته جایگزین بسیار هوشمند و بهتری در مقابل نیروی انسانی است.
در بسیاری از موارد، همانند انبارهای مهمات، مراکز تولید سموم، پالایشگاه‌ها و مراکز تهیه‌ی فلزات و کوره‌های گرم و... نه تنها نیروی انسانی هزینه‌های بسیار دارد، بلکه خطرساز است و باید از دوربین مداربسته استفاده کرد.
امروزه، تکنولوژی دوربین مداربسته از سطح ابتدایی و آنالوگ فراتر رفته و کاربرد آن از مانیتور کردن ساده به شناسایی چهره و ‌قرنیه‌ی چشم، و حتی حس کردن عادات و رفتارهای انسانی تبدیل شده است.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

1. دوربین مداربسته هایک ویژن

2. دوربین مدار بسته هایک ویژن

3. انواع دوربین مداربسته

بهترین دوربین مداربسته


[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تکنولوژی / مقالات دوربین مداربسته / نصب دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / مقالات دوربین مداربسته / نصب دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]